Ciężki rozruch silnika na zimno.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dcf142
    Classic
    • 2011
    • 8

    Ciężki rozruch silnika na zimno.

    Adrian0027, nawet nie wiemy skąd jesteś, no chyba że jest nijaka Oka
    logi powiedzą bardzo dużo na temat silnika i osprzętu
  • hose
    Classic
    • 2010
    • 21

    #2
    Ciężki rozruch silnika na zimno.

    Hi

    Jak w temacie od około 2 tygodni muszę kręcić szkodnika ok 6 sek żeby odpalił, wcześniej tz w minioną zimę przy -20 paliła od razu.Wiem że zimy jeszcze ale, ale za chwile bedzie i sie trochę martwię.Auto poza tym jeździ normalnie ,pali normalnie nie kopci,obroty w normie na biegu jałowym.Wystarczy,że za pierwszym razem muszę długo kręcić żeby odpaliła i zgaszę od razu, to drugie odpalenie jest już normalnie na dotyk.Kiedyś zauważyłem ,że jak było ok 20 stopni na plusie i odpalałem do kntrolka świec żarowych świeciłą sie ok 10 sek, a chyba nie powinna.

    Olej i wszystkie filtry wymienione ok 5 tyś km temu,rozrząd przy 168 tyś przebieg auta to 203 tyś.Nowy akumulator .Zastanawiam się,bo trochę poszukałem w forumowej czy to może być np czujnik temperatury silnika?A może kąty wtrysku,w najgorszym przypadku pompa wtryskowa? Aha i jeszcze kiedyś wlasnie jakies 2/ 3 tygodnie temu jeździłem na głębokiej rezerwie tz wskazywało na 50 km, postawiłm auto na stromej ulicyi wtedy wlasnie po raz pierwszy musialem dlugo krecic.Moze coś się zapowietrzyło? bo w jednym z węrzyków od filtra paliwa w tym przeźroczystym widze trochę bąbelków.W tym tygodniu podjadę na vag.Ale może ktoś miał coś podobnego i macie koledzy jakies pomysły.Z gory dzieki za odpowiedz. A może ktoś może zdjagnozować moje autko z okolic sosnowca katowic?

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Jeżeli by to był czujnik temp to bez względu na temp ikonka swiec by się swiecila az bys auto odpalił spotkałem się z takim objawem jak się już czujnik kończył. Nowy ok 60zł - nie zamiennik.

      Najpewniej i najprosciej najpierw zrobić diagnoze z kompa, Jeżeli to nie będzie to to będziemy wróżyć.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Octan
        Rider
        • 2006
        • 653

        #4
        A świece żarowe masz sprawne ?

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2324
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          alxxx, u mnie gdy padł G62 to wszystkie ikony działały normalnie poza tym iż ocia więcej paliła i również ciężko odpalała po długim postoju w zimę (8-9 godzin na parkingu gdy byłem w pracy) i pomogła wymiana czujnika w bloku,on steruje dawką rozruchową poprzez podanie komputerowi temperatury otoczenia.
          koszt niewielki więc ja bym najpierw jego wymienił.

          pozdro :szeroki_usmiech
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • igotohell
            Classic
            • 2010
            • 6
            • Octavia I (1U2)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            że jak było ok 20 stopni na plusie i odpalałem do kntrolka świec żarowych świeciłą sie ok 10 sek
            - to będzie na 100% czujnik temperatury w bloku. Taki sam efekt można uzyskać odłączając ten czujnik poprzez sciągnięcie wtyczki - wtedy komputer automatycznie ustawia temp. na -5 stopni bodajże.

            Co do ciężkiego odpalania - mam ten sam problem od końca sierpnia, tzn. jak temp. z rana oscyluje pomiędzy 8 -15 stopni. Rozrusznik wtedy musi kręcić ok 6 sekund.
            Gdy temp. spadła ostatnio do 2 - 6 stopni to pali mi już na dotyk.

            Sprawdziłem chyba wszystko: akumulator 100% (roczny, sprawdzany testerem), kąt wtrysku idealny, zwiększyłem dawke rozruchową na max., czujnik temp. zmieniony na nowy oryginalny, filtr paliwa nowy, filtr powietrza nowy, świece nowe, rozrusznik też wymontowałem i dałem specom do sprawdzenia - jest OK (było podejżenie że za wolno kręci).
            Jedyno co zostało to nieszczelna szybkozłączka na przewodzie paliowowym przed filtrem - zaciąga troche powietrza i zostaje niewielki bąbel w przewodzie.

            Ale jak pisałem - przy temp. poniżej 6 stopni zaczął palić na dotyk

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Nie bede zakładał nowego tematu, dlatego podbijam pod ten.

              Problem dotyczny octavii 2 tdi 105KM 4x4. Auto ma problem zeby zapalić na zimno, trzeba go długo kręcić zanim zaskoczy a wygląda to tak jakby brakowało paliwa i dopiero pompa mu dorzucała powoli powoli aż da na tyle że zaskoczy.
              Po pierwszym zapaleniu problem znika chwileczka i auto pali.. no od strzała.

              Wymieniłem dziś filtr paliwa na początek, stary nie był zły dlatego raczej w tej kwestii problemu poszukiwał nie będe.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                Zamieszczone przez alxxx
                Nie bede zakładał nowego tematu, dlatego podbijam pod ten.
                Faktycznie nie założyłeś nowego tematu....



                Wymień świece
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  temat dotyczy innych rzeczy a to tylko podbite. Swiece sprawne. Auto stoi w garażu - temp powyżej 10stopni wiec swieczki nie grzeją.
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • hose
                    Classic
                    • 2010
                    • 21

                    #10
                    Hi

                    Minęło parę dni i już wszystko gra w mojej skodzie były spalone trzy z czterech świec żarowych, i przy filtrze paliwa wymieniłem jeden zacisk bo mi coś nie grało,że za dużo powietrza idzie do pompy(raz było samo powietrze).Powymieniałem również parę wężyków podciśnieniowych tak profilaktycznie , bo już zmęczone były.Teraz szkodnik pali z półobrotu.Aha w pierwszej kolejności auto podpięte pod vaga który nie wykazał nic szczególnego, a podobno spalonych świec nie pokaże.



                    Pozdr ALL

                    Komentarz

                    • Biszczu
                      RS
                      • 2011
                      • 5567

                      #11
                      Zamieszczone przez hose
                      podobno spalonych świec nie pokaże.
                      mi od razu VCDS pokazał, że świece do wymiany
                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Biszczu
                        Zamieszczone przez hose
                        podobno spalonych świec nie pokaże.
                        mi od razu VCDS pokazał, że świece do wymiany
                        OI vs OII :idea: :?:

                        Komentarz

                        Pracuję...