Jak w temacie od około 2 tygodni muszę kręcić szkodnika ok 6 sek żeby odpalił, wcześniej tz w minioną zimę przy -20 paliła od razu.Wiem że zimy jeszcze ale, ale za chwile bedzie i sie trochę martwię.Auto poza tym jeździ normalnie ,pali normalnie nie kopci,obroty w normie na biegu jałowym.Wystarczy,że za pierwszym razem muszę długo kręcić żeby odpaliła i zgaszę od razu, to drugie odpalenie jest już normalnie na dotyk.Kiedyś zauważyłem ,że jak było ok 20 stopni na plusie i odpalałem do kntrolka świec żarowych świeciłą sie ok 10 sek, a chyba nie powinna.
Olej i wszystkie filtry wymienione ok 5 tyś km temu,rozrząd przy 168 tyś przebieg auta to 203 tyś.Nowy akumulator .Zastanawiam się,bo trochę poszukałem w forumowej czy to może być np czujnik temperatury silnika?A może kąty wtrysku,w najgorszym przypadku pompa wtryskowa? Aha i jeszcze kiedyś wlasnie jakies 2/ 3 tygodnie temu jeździłem na głębokiej rezerwie tz wskazywało na 50 km, postawiłm auto na stromej ulicyi wtedy wlasnie po raz pierwszy musialem dlugo krecic.Moze coś się zapowietrzyło? bo w jednym z węrzyków od filtra paliwa w tym przeźroczystym widze trochę bąbelków.W tym tygodniu podjadę na vag.Ale może ktoś miał coś podobnego i macie koledzy jakies pomysły.Z gory dzieki za odpowiedz. A może ktoś może zdjagnozować moje autko z okolic sosnowca katowic?
Jeżeli by to był czujnik temp to bez względu na temp ikonka swiec by się swiecila az bys auto odpalił spotkałem się z takim objawem jak się już czujnik kończył. Nowy ok 60zł - nie zamiennik.
Najpewniej i najprosciej najpierw zrobić diagnoze z kompa, Jeżeli to nie będzie to to będziemy wróżyć.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
alxxx, u mnie gdy padł G62 to wszystkie ikony działały normalnie poza tym iż ocia więcej paliła i również ciężko odpalała po długim postoju w zimę (8-9 godzin na parkingu gdy byłem w pracy) i pomogła wymiana czujnika w bloku,on steruje dawką rozruchową poprzez podanie komputerowi temperatury otoczenia.
koszt niewielki więc ja bym najpierw jego wymienił.
że jak było ok 20 stopni na plusie i odpalałem do kntrolka świec żarowych świeciłą sie ok 10 sek
- to będzie na 100% czujnik temperatury w bloku. Taki sam efekt można uzyskać odłączając ten czujnik poprzez sciągnięcie wtyczki - wtedy komputer automatycznie ustawia temp. na -5 stopni bodajże.
Co do ciężkiego odpalania - mam ten sam problem od końca sierpnia, tzn. jak temp. z rana oscyluje pomiędzy 8 -15 stopni. Rozrusznik wtedy musi kręcić ok 6 sekund.
Gdy temp. spadła ostatnio do 2 - 6 stopni to pali mi już na dotyk.
Sprawdziłem chyba wszystko: akumulator 100% (roczny, sprawdzany testerem), kąt wtrysku idealny, zwiększyłem dawke rozruchową na max., czujnik temp. zmieniony na nowy oryginalny, filtr paliwa nowy, filtr powietrza nowy, świece nowe, rozrusznik też wymontowałem i dałem specom do sprawdzenia - jest OK (było podejżenie że za wolno kręci).
Jedyno co zostało to nieszczelna szybkozłączka na przewodzie paliowowym przed filtrem - zaciąga troche powietrza i zostaje niewielki bąbel w przewodzie.
Ale jak pisałem - przy temp. poniżej 6 stopni zaczął palić na dotyk
Nie bede zakładał nowego tematu, dlatego podbijam pod ten.
Problem dotyczny octavii 2 tdi 105KM 4x4. Auto ma problem zeby zapalić na zimno, trzeba go długo kręcić zanim zaskoczy a wygląda to tak jakby brakowało paliwa i dopiero pompa mu dorzucała powoli powoli aż da na tyle że zaskoczy.
Po pierwszym zapaleniu problem znika chwileczka i auto pali.. no od strzała.
Wymieniłem dziś filtr paliwa na początek, stary nie był zły dlatego raczej w tej kwestii problemu poszukiwał nie będe.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Minęło parę dni i już wszystko gra w mojej skodzie były spalone trzy z czterech świec żarowych, i przy filtrze paliwa wymieniłem jeden zacisk bo mi coś nie grało,że za dużo powietrza idzie do pompy(raz było samo powietrze).Powymieniałem również parę wężyków podciśnieniowych tak profilaktycznie , bo już zmęczone były.Teraz szkodnik pali z półobrotu.Aha w pierwszej kolejności auto podpięte pod vaga który nie wykazał nic szczególnego, a podobno spalonych świec nie pokaże.
Komentarz